Yamaha surround DAB receiver RXV481D (zwart) review

Gebruiker reviews Yamaha surround DAB receiver RXV481D (zwart)

Yamaha surround DAB receiver RX-V481D De Yamaha RX-V481D is een surround receiver die is voorzien van een digitale radio-ontvanger (DAB+). Verder komt deze 5.1-kanaals receiver met onder andere MusicCast, Bluetooth, Wi-Fi, AirPlay en Spotify Connect voor streaming en 4K Ultra HD met HDCP 2.2-ondersteuning. Bovendien heeft de RX-V481D een Zone-B-uitgang aan boord voor het aansturen van een paar stereoluidsprekers in een tweede ruimte. Digitaal gemak Yamaha richt met de RX-V481D (DAB+) zijn pijlen op de moderne consument. Een DAB/DAB+-tuner is ingebouwd voor het ontvangen van digitale radiozenders. Digitale radio is in opkomst en biedt hogere kwaliteit dan analoge radio (AM/FM). Verder komt de RX-V481D met Bluetooth, Wi-Fi, AirPlay en Spotify Connect voor het draadloos streamen van miljoenen nummers. DLNA is aanwezig voor communicatie tussen de a/v-receiver en andere apparaten in huis (televisies, consoles, computers. etc.). De geavanceerde technologie Music Enhancer zorgt voor verbetering van de kwaliteit van draadloos gestreamde muziek (via Bluetooth). De RX-V481D ondersteunt hoge resolutie audio, waaronder DSD/AIFF/FLAC/WAV en Apple Losless. Voor surround-doeleinden is de RX-V481D uitgerust met Dolby True HD en DTS-HD Master Audio. 4K Ultra HD en HDCP 2.2 De Yamaha RX-V481D is voorzien van 4K Ultra HD-ondersteuning. 4K staat voor vier keer de resolutie van Full HD en levert kraakheldere beelden waarin zelfs de kleinste details haarscherp worden weergegeven. Verder komt de receiver met ondersteuning voor High Dynamic Range (HDR) voor optimale helderheid van de beelden. De HDCP 2.2-standaard geeft de RX-V481 toegang tot beschermde 4K-content. De vier aanwezige HDMI-ingangen ondersteunen HDMI bij 4K/60p en HDCP 2.2 en maken het mogelijk om digitale apparaten zoals een Blu-ray-speler of game console aan te sluiten. De receiver ondersteunt daarnaast ook de 4:4:4 kleurentechniek, die het kleurenbereik maximaal opschroeft. Onderdeel van MusicCast De Yamaha RX-V481D is onderdeel van MusicCast, het overkoepelende draadloze muzieksysteem van Yamaha. MusicCast, vorig jaar augustus gelanceerd, verbindt ondersteunende apparaten met elkaar via het draadloze thuisnetwerk. Op die manier is het mogelijk om via MusicCast een draadloos muzieknetwerk, bestaande uit diverse apparaten, te creƫren. MusicCast beschikt over integratie met streamingdiensten zoals Spotify, Deezer en Tidal. Verder is het met MusicCast ook mogelijk om muziek via YouTube af te spelen. Het systeem wordt aangestuurd met een apart te downloaden MusicCast-app.

Laatst bekende prijs: € 519.00

Bekijk alle Yamaha surround DAB receiver RXV481D (zwart) reviews