Canon compact camera Powershot SX720HS (rood) review

Gebruiker reviews Canon compact camera Powershot SX720HS (rood)

Scherpe foto’s, ook van verre afstand
Misschien wel het belangrijkste pluspunt van deze Canon is het enorme optische zoombereik. Dat loopt van 24 tot maar liefst 960 millimeter, dus in totaal 40x! Het is daarmee mogelijk om zelfs van grote afstand nog landschappen en monumenten op de foto te zetten. Extra handig daarbij is de automatische beeldstabilisatie, Intelligent IS, die ervoor zorgt dat je nooit last hebt van trillingen. Zo krijg je dus op iedere afstand een loepzuiver beeld. Je kunt met de speciale close-upfunctie trouwens ook al vanaf heel dichtbij fraaie foto’s maken. Op die manier is de Powershot SX720HS dus ideaal voor bijvoorbeeld een vakantie of op reis. Met één camera kun je zowel kleine details van een kunstwerk als weidse vergezichten fotograferen!
Professionele videokwaliteit
Daarbij leent deze camera zich niet alleen voor foto’s. Op de hoogste instellingen kun je filmbeelden schieten in 1920 bij 1080 pixels – full HD – met een framerate van 60 beelden per minuut. Dat is dus volwaardige professionele kwaliteit. Je hoeft bovendien niet bang te zijn voor wazige of bewogen filmbeelden. Dankzij de slimme dynamische beeldstabilisatie over vijf beeldassen is je film altijd haarscherp. Deze functie is namelijk speciaal bedoeld om ook tijdens het rennen of achteruitlopen nog goed te kunnen filmen. Samen met de beelden wordt standaard stereogeluid opgenomen, zodat niet alleen beeld, maar ook geluid van uitstekende kwaliteit is.
Gemakkelijk delen en op afstand bedienen via Wifi en NFC
Zoals wel meer moderne camera’s in dit segment is de Powershot SX720HS zwart voorzien van Wifi en NFC (Near Field Communication). Via NFC kun je gemakkelijk foto’s en video’s delen met je smartphone. Naast NFC is ook Wifi ingebouwd, waarmee je hetzelfde kunt doen. Maar wat deze camera onderscheidt van veel andere exemplaren is dat je via Wifi ook de bediening kunt overnemen. Via een speciale gratis app voor Android en iOS heb je de controle over onder meer de zoomfunctie, de timer, de sluitertijden en de flitser. Omdat je tegelijkertijd live kunt meekijken met het beeld dat de camera ziet, kun je zeer eenvoudig vanaf een afstandje foto’s maken. Ideaal als je bijvoorbeeld schuwe vogels of groot wild wilt kunnen fotograferen, maar ook gewoon als je genoeg hebt van de timerfunctie bij het maken van een familiekiekje.
Op ieder moment van de dag fotograferen
De krachtige 20,3 Megapixel lens heeft een uitstekende lichtgevoeligheid. Daardoor kun je ook op zeer hoge ISO-waarden nog fraaie foto’s maken met heel weinig ruis. Daarbij wordt je geholpen door de speciale DIGIC 6 beeldverwerker, die automatisch zorgt voor optimale instellingen. Zo kun je dus op ieder moment van de dag goed fotograferen, zelfs als het heel donker is.
Handige bediening en superieur scherm
Met al die functionaliteiten kan het soms lastig zijn om een camera nog te kunnen bedienen. Dat geldt echter niet voor deze Canon Powershot. De Japanse fabrikant heeft dit exemplaar namelijk speciaal ontworpen als een travelcamera, die dus ook op reis nog handig te gebruiken is. De extra grote knoppen en het extreem heldere, 3 inch scherm met bijna één miljoen beeldpunten ondersteunen je op ieder moment.
Canon Powershot SX720HS zwart: een uitstekende compact camera
De Canon Powershot SX720HS heeft alle elementen van een uitstekende compact camera. Handige bediening, professionele beeldkwaliteit en een uitgebreide zoomfunctie met automatische beeldstabilisatie zorgen ervoor dat je op ieder moment prachtige foto’s en video’s kunt maken, waar je ook bent.

Laatst bekende prijs: € 249.00

Bekijk alle Canon compact camera Powershot SX720HS (rood) reviews