Huawei smartphone Mate 20 Twilight review

Gebruiker reviews Huawei smartphone Mate 20 Twilight

Faster and smarter for longer
De nieuwe HUAWEI Mate 20 is één van de eerste toestellen met een Leica Triple Camera met ultragroothoeklens. Deze smartphone is uitgerust met ’s werelds meest geavanceerde Kirin 980 DUAL-AI chipset die tezamen met een forse 4000mAh batterij ervoor zorgt dat de HUAWEI Mate 20 een batterijduur heeft van tot wel twee dagen lang. Met meer AI toepassingen dan ooit tevoren, gaat er met de HUAWEI Mate 20 een compleet nieuwe wereld voor je open.
Iconisch ontwerp
De HUAWEI Mate 20 is het eerste toestel met een naadloos Dewdrop display, oftewel een zo klein mogelijke notch. Hierdoor heeft het 6.53 inch FHD+ scherm een opvallend grote screen-to-body ratio zodat foto’s en video’s optimaal bekeken kunnen worden. Het design wordt voortgezet aan de achterkant, waar de Leica Triple Camera in combinatie met de flitser een iconisch vierkant vormt, voor een perfect symmetrische omgeving. De speciale glasstructuur die de kleuren van het toestel reflecteren is antislip en vingerafdrukbestendig. De HUAWEI Mate 20 is een kunstwerk dat technologie en vakmanschap omarmt.
’s Werelds meest geavanceerde DUAL-AI chipset
De motor van de HUAWEI Mate 20 is ’s werelds meest geavanceerde Kirin 980 DUAL-AI chipset. Deze chipset verbetert de snelheid van het toestel en zorgt voor efficiënter gebruik van de energie. De Kirin 980 bestaat uit twee delen, waarbij de ene helft zorgt voor AI toepassingen en de andere helft zich richt op het besturingssysteem, wat deze smartphone sneller maakt met een langere batterijduur. De Kirin 980 is speciaal door HUAWEI ontwikkeld en de HUAWEI Mate 20 is één van de eerste toestellen waar deze dubbele chipset is ingebouwd.
Leica Triple Camera met ultragroothoeklens en Cinema Modus
De nieuwe door AI aangedreven Leica Triple Camera van de HUAWEI Mate 20 is adembenemend. Er is een 16MP grote RGB lens om details vast te leggen, een 8MP telelens voor in de verte en een heel geheel nieuwe 12MP Leica Ultragroothoeklens die perfect is voor landschapsfoto’s én micro-opnames. Deze ultragroothoeklens stelt je niet alleen in staat in breed perspectief beelden te schieten, je maakt er ook extreme close-up foto’s vanaf 2,5cm mee. Daarnaast kun je met de Cinema Modus HDR filmen in de klassieke 21:9 filmverhouding.
Meer geavanceerde mobiele AI toepassingen
De HUAWEI Mate 20 kent vele AI toepassingen die het leven van de gebruiker makkelijker maken. Zo heb je met HiVision een encyclopedie in je broekzak. Op vakantie is dit toestel een persoonlijke reisgids die beroemde schilderijen en bekende gebouwen kan herkennen. Richt je het toestel op eten, dan weet je dankzij HiVision hoeveel calorieën erin zitten. De camera herbergt meerdere AI functies. Dankzij de geavanceerde AI beeldstabilisatie schiet je in nachtmodus bij weinig licht ongelooflijke foto’s zonder bewegingsonscherpte. Met AI Spotlight Reel is het mogelijk afzonderlijke videohoogtepunten te maken van elke persoon in beeld. Dat maakt het heel makkelijk om alle beeldmateriaal te delen met daarop die ene speciale vriend of vriendin. Met AI Portrait Colour film je in real time met diverse filters. Zo kan de camera de mensen op de voorgrond in kleur weergeven, terwijl de achtergrond vergrijst.
Een krachtige 4000mAh batterij voor tot wel twee dagen lang
De HUAWEI Mate 20 heeft een zeer krachtige batterij van 4000mAh. In combinatie met het efficiënte gebruik van de Kirin 980 DUAL-AI chipset, kan het toestel daarmee twee volle dagen lang gebruikt worden. Met HUAWEI SuperCharge™ 2.0 is deze smartphone razendsnel weer opgeladen. In slechts dertig minuten laadt de batterij op van nul naar 58% vol!
Samensmelting van kracht en vernuft
De HUAWEI Mate 20 is een overtuigende combinatie van krachtig AI gebruik, langere batterijduur, en een grotere film- en fotobeleving, gegoten in een verfijnd ontworpen smartphone. Voor wie geen genoegen neemt met minder dan perfect is de HU

Laatst bekende prijs: € 699.00

Bekijk alle Huawei smartphone Mate 20 Twilight reviews